Britten Waddentour Website Banner V1

Britten Jeugdstrijkorkest

BRITTEN WADDENTOUR 22 – zon, strand, muziek. Het Britten Jeugd Strijkorkest uit Zwolle gaat van 15 tot 22 juli 2022 op tournee langs de Wadden en het IJsselmeer met concerten in Harlingen, West Terschelling, Vlieland, Makkum, Medemblik en Den Hoorn (Texel).

Het Britten Jeugd Strijkorkest biedt jonge talentvolle strijkers de kans hun muzikale talenten op niveau te ontplooien. Het orkest staat onder leiding van Britten’s creatieve inspirator en dirigent Loes Visser. Er wordt nauw samengewerkt met het ArtEZ Conservatorium in Zwolle waar wekelijks wordt gerepeteerd. Jaarlijks geeft het orkest vele concerten in binnen- en buitenland en gaat het op tournee.

Het zeilschip de Manna is in de week van 15-22 juli de thuisbasis van het orkest waarmee ze van haven naar haven zeilen. Daar aangekomen geven ze inspirerende concerten in prachtige kerken. Een van de solisten tijdens deze tournee is dirigent en pianist Ed Spanjaard.

“Wij zijn als Britten Jeugdstrijkorkest zeer vereerd om met hem samen te mogen werken, maar dat geldt ook voor contrabassist Benjamin de Boer en violist Joshua Galasse. Zij voegen een extra dimensie toe aan ons orkest en zullen daarmee het publiek betoveren” legt Loes Visser, dirigent, uit.

Terschelling - 16 juli 20:15 uur
Westerkerk, West-Terschelling
Toegang: vrije gift

Zie ook:

Die Sicherheit von:

Sicher zahlen mit:

Anmelden

Möchten Sie persönliche Tipps für Ihren Urlaub? Dann melden Sie sich für den Newsletter an