Bezienswaardigheden en Bijzondere plekken
Drenkelingenhuisje

Aangezien op deze plek de meeste schipbreuk werd geleden was het noodzakelijk dat de overlevenden zich de eerste uren konden redden. In 1953 werd het huisje zwaar beschadigd en dreigde het verloren te gaan. De toenmalige VVV (Terschelling Vooruit) vond echter dat het nog wel degelijk een functie had (als schuilgelegenheid) en werd voor 1 gulden eigenaar. Het gebouw werd door de VVV grondig opgeknapt, maar in de storm van 16 februari 1962 verdween het voorgoed van het toneel. Het huisje werd op initiatief van de Cultuur Historische Vereniging weer herbouwd in 2000 bij paal 25, compleet met seinbol en wegwijzer. Later is het huisje 1,5 kilometer naar het westen verplaatst. In de winter kunt u het bezoeken met de strandtaxi, strandbus, fatbike, huifkar, 4x4 of lekker wandelend. Vergeet in het laatste geval niet dat u ook weer terug moet.

Oosterend 0

8897 HZ Oosterend

Routebeschrijving

De zekerheid van:

VVV Terschelling

Veilig betalen met:

VVV Terschelling

Wil je persoonlijke tips voor je vakantie? Meld je dan aan voor de nieuwsbrief