Horizontoer

Horizontoer, hèt varende muziek- en theaterfestival, hijst haar zeilen na 4 jaar afwezigheid en vaart in augustus 2024 weer langs de Wadden.

Horizontoer biedt dan voor de 31e keer een podium voor gevestigd en opkomend talent in de muziek en (straat)theater en neemt deze mee naar de Wadden eilanden. Aan boord van de “bruine vloot” varen artiesten, vakantiegangers en organisatie mee. Een unieke “backstage” belevenis voor de vakantieganger, met het unieke Waddengebied als decor.

Na de laatste editie in 2019, lag de Horizontoervloot 4 jaar voor de kade, maar maakt nu een doorstart in 2024, dankzij de inzet van een nieuwe groep enthousiaste vrijwilligers “aan de wal’ en vrijwilligers op de eilanden. Er heerst veel enthousiasme bij horecaondernemers op Terschelling en Ameland, die hun locaties weer openstellen om te dienen als podium voor gratis optredens en maken het op deze manier mogelijk dat het festival weer door kan gaan.

Dit unieke festival is een feest voor gasten op de eilanden, de eilanders en voor degenen die mee aan boord gaan. Het festival kenmerkt zich als kleinschalig, intiem, divers, verbindend en duurzaam, met een grote liefde voor de Wadden.

Horizontoer scheept in op zondag de 4e augustus met een kick-off programma in Harlingen en strijkt neer op maandag 5 en dinsdag 6 augustus op Terschelling.