Zeilen willem jacob

HT Zeilrace

De HT Race is de unieke jaarlijkse zeilrace tussen Harlingen en Terschelling!

De zeilrace gaat voor de 76 keer van start op 20 en 21 juni 2024.
De HT Zeilrace is een begrip in de Nederlandse zeilwereld en kenmerkt zich door het feit dat in deze race zowel de ervaren wedstrijdzeiler aan de start verschijnt, als de toerzeiler die het leuk vindt om een keer een wedstrijd te zeilen of onder begeleiding de oversteek waagt naar Terschelling. In 1946 toen de eerste zeilrace gevaren werd, waren de boten veel kleiner en was de oversteek naar een Waddeneiland minder gewoon dan vandaag de dag.

De HT Race start op donderdag 20 juni in het Kimstergat. Er wordt gestart in 8 verschillende klassen. De race naar Terschelling wordt naast de vele volgboten begeleid door zeesleepboot de Holland waarop belangstellende HWSV-leden, sponsoren en genodigden de race van dichtbij kunnen volgen.

De race terug naar Harlingen op vrijdag 21 juni start in de Oost Meep. Terug aan de vaste wal wacht nog een feestelijke prijsuitreiking met muziek in Het Brouwdok.

Het programma wordt tzt bekend gemaakt.