Sint Jan2

Sint Jan's Draverij

Geniet tijdens deze dag van de muziek, traditionele kleding, bolhoeden, paarden en pony’s.

Sint Jan's Draverij is de traditionele paardenrace in Midsland. De rijders zijn in het wit gekleed, met klompen en draven ongezadeld door het met zand bedekte Oosterburen in Midsland. Galopperen is niet toegestaan.

De Sint Jan’s draverij wordt georganiseerd door het Sint-Janscomité. De leden dragen een bijzonder hoofddeksel en staan daarom ook wel bekend als de ‘bolhoeden’.

De dag wordt altijd traditioneel afgesloten met een levende stoelendans bij de kerk in Midsland, onder begeleiding van de lokale muziekvereniging.

De harddraverij is vanaf 14.00 uur tot ongeveer 17.00 uur.
's Avonds om 20.00 uur is er de traditionele, levende stoelendans onder de kerk.

De prijsuitreiking en trekking van de loterij vindt plaats om 21:00 uur in Bar Dancing Wyb te Midsland.

Locatie: Oosterburen, Midsland
Datum: 25 juni 2024 | 14:00 - 17:00