Ga mee op Jut Safari

Ga mee op Jut Safari met Eco Safari Terschelling in samenwerking met de Waddenvereniging. Help de kust schoon te maken en beleef de wildernis van het eiland Terschelling. Je rijdt in een fluisterstil elektrisch terreinvoertuig over onverharde paden. Via de duinen en de bossen ga je naar een afgelegen strand om afval te jutten. Natuurgidsen begeleiden deze avontuurlijke reis. De Jut Safari is geschikt voor jong en oud en duurt ca. 2,5 uur. Prijs voor kinderen (3-12 jaar): € 22,50 Vanaf 13 jaar: € 35,- Lezers van het magazine WADDEN ontvangen 20% korting. Puur natuur In de vroege ochtend of tegen avondschemer zijn er weinig mensen en beleef je de natuur op haar hoogtepunt. Vogels en andere dieren laten zich vanuit de elektrische terreinwagens goed bekijken. Konijnen, reeën of een overvliegende blauwe kiekendief. Natuurgidsen weten precies waar je moet zijn voor het wildlife in de duinen en bossen van Terschelling. We observeren op gepaste afstand en verstoren niet. Er zijn verrekijkers beschikbaar. Jutten De route van de Jut Safari wordt per keer afgestemd op de locatie waar op dat moment het meeste afval ligt. Bij weinig afval gaan we met een zeef op zoek naar de allerkleinste stukjes plastic die overal op en in het zand verstopt zitten. Zo jut je mee voor een schone kust op de plek waar dat het hardst nodig is, waarbij rekening wordt gehouden met kwetsbare gebieden en periodes. Tijdens het jutten is er aandacht voor het probleem van plastic afval en staan we ook stil bij bijzondere natuurvondsten. Zelf rijden Je bestuurt zelf een elektrische terreinwagen. Hierover krijg je vooraf uitleg. Een gids rijdt in een aparte wagen met je mee. Alle routes zijn vooraf afgestemd met de boswachters van Staatsbosbeheer. Let op! Dieren kunnen schrikken van felgekleurde kleding. Houd daar rekening mee. Kleed je daarnaast warm en weerbestendig aan. De wagens zijn open. Tijdens de rit zit je stil en koel je snel af. Ontdek de Terschellinger wildernis en jut mee voor een schone kust! De Jut Safari is onderdeel van het project Jut, een initiatief van de Waddenvereniging. Meer over dit project vind je op www.ikjut.nl.

• 4 tot 8 personen

• Lies

• Jutten, Duurzaam, Actief & Sportief en Strand

• kinderen en volwassenen

Start: Hotel De Walvisvaarder, Lies 23.

Selecteer een datum

maart ‘24