Paardrijden op terschelling

Paardrijden op Terschelling

Struin door de duinen en de bossen, deinend op de rug van je paard en galoppeer op volle snelheid over het strand. Kom genieten van de afwisselende landschappen op Terschelling, langs de meer dan 100 kilometer aan ruiterpaden langs heide, bos, duin, polder en natuurlijk ook op het breedste strand. Met de opspattende vloedlijn aan je voeten, het jaar rond een heerlijke ervaring.

Huur een paard, een pony of maak een gezellige huifkartocht.

Verspreid over Terschelling zijn er diverse bedrijven waar je een paard of pony kunt huren of een gezamenlijke buitenrit kunt maken of reserveer een gezellige huifkartocht. Extra bijzonder zijn de mogelijkheden van zwemmen met paarden en paardencoaching. Voor de kinderen zijn er pony´s op De Prairie in Formerum.
In de zomermaanden zijn er spannende demonstraties met de paardenreddingboot en de KNRM, ook organiseren Paardenhoudersvereniging et Hossefolk en Vereniging Terschellinger Ruiters leuke evenementen zoals ringsteken, harddraverijen of stoelendans te paard. Kortom, veel plezier voor paardenliefhebbers!

Ruiterroutes op Terschelling

De vele ruiterroutes worden goed onderhouden door Staatsbosbeheer en de Vereniging Terschellinger Ruiters. De gecombineerde men- en ruiterroutes die geschikt zijn voor zowel ruiters als paard en wagen, worden aangegeven door middel van routepaaltjes met daarop een wiel. De routes die enkel geschikt zijn voor ruiters worden aangegeven met een hoefijzer. Kijk hier voor een overzicht van de routes >>

Met eigen paard naar Terschelling
Met eigen paard naar Terschelling kan ook, want er zijn stallingen te huur. Het paspoort van je paard en geldige inentingsbewijzen zijn verplicht bij de overtocht. Kijk hier voor meer informatie >>